vineri, 25 februarie 2011

11/25

11 - A movie that you hate


Pfoai. Și aici sunt destule.
Urăsc Dune și Where eagles dare. Calcă în picioare cărțile. Prost realizate, prost regizate, prost jucate. Dune când a început am avut impresia că o să fie un film bun. Amarnică mi-a fost dezamăgirea. Ba chiar, după o oră jumate am adormit și când m-am trezit am pus să văd în continuare. Mai mult m-am enervat. Paul mi s-a părut chiar mai cretin decât atunci când am citit volumul al doilea. Cât despre Where eagles dare... eu nu l-am recunoscut pe Schaffer. Individa de o juca pe Mary a fost chiar mai penibilă decât mi s-a părut în carte, iar imaginea pe care mi-o făcusem despre Smith a fost total căsăpită de inexpresivitatea actorului. OK, era un tip dur, care știa exact ce face, dar mă îndoiesc că a avut EXACT aceeași expresie facială de la început până la sfârșit. Nu mă așteptam să fie cine știe ce, dar nici să căsăpească astfel cărțile - care, de altfel, se numără printre preferatele mele. Nici nu vreau să mă mai gândesc. Hai că la Dune înțeleg; trebuie că a fost destul de greu pentru ca în 1984 să realizeze un decor atât de futurist, deși nu cred că decorul a fost marea lor problemă. Din carte am avut impresia că Lady Jessica era mai stăpână pe sine, mai cumpătată și mai răsărită. În film era teribil de debusolată. Iar Liet nici nu a apărut bine în film că l-au și omorât (aici sunt puțin mai revoltată decât ar trebui pentru că e personajul meu preferat din carte). Nu pot să spun că vreunul dintre filme nu respectă cărțile, dar pur și simplu mi-au dat impresia că actorii nu știau pe ce lume erau sau uitau ce personaje interpretează.

Mda, și mai sunt filme ca Dude, where's my car?, Juno, Kiss kiss bang bang, Drag me to hell și alte asemenea stupide prin excelență. Nu pot să cred că oamenii pot să producă așa ceva și că persoane sunt dispuse să joace în așa ceva. Creepy.

The XX - Infinity

Niciun comentariu: